27 d’octubre de 2007

Provant el Prism

Ahir, just després de publicar la notícia del Prism vaig decidir provar-lo. Així que vaig reiniciar l'ordinador i em vaig posar al Windows XP.

Després me'l vaig baixar (cal dir que tarda uns 5 minutets a baixar-se, ja que no està comprimit) i el vaig instal·lar. La instal·lació és de les típiques de Windows (Siguiente, Siguiente i Siguiente).


El programa es basa en una finestra molt simple que ens demana l'URL del programa i un nom. Després podem escollir què volem que se'ns mostri a la seva finestra: barra de tasques, adreça on som, etc. i on volem que aparegui el seu icona (escriptori, menú Inicio...)


Un cop tenim configurat el primer servei ja hi podem entrar, per exemple el Gmail:


Si volem afegir una altra aplicació tan sols hem d'anar a "Inicio"->"Todos los programas"->"Prism"->"Prism", si tenim l'XP:


Així podem anar afegint tants serveis com vulguem:

He de dir-vos, que tot i que només tinc imatges de serveis de Google (Gmail, Google Docs i Google Calendar) també ho vaig provar amb altres serveis, com per exemple és molt útil amb l'eyeOS.

Després podem accedir a totes les aplicacions que tenim o des del menú d'Inicio o amb icones al nostre escriptori.


Vaig aprofitar per fer experiments amb el programa i veure què passava si li deia que l'adreça d'un servei en línia era la de FirefoxCAT, el programa el va obrir perfectament.


En resum Prism és com un navegador sense interfície que molesti, a més permet d'una manera molt fàcil convertir els serveis web en programes d'escriptori. Encara s'ha de millorar: només està en anglès i per a Windows, els icones dels programes encara són la Terra (logotip típic d'un programa en desenvolupament de Mozilla) i algun bug com per exemple que la finestra per inserir nous serveis no apareix a la llista de finestres.

Amb tot estic segur que si aconsegueixen integrar-lo bé amb el Firefox (i altres navegadors) serà una eina imprescindible per a molts.

3 comentaris:

  1. em pensava que... no és gens interessant! no val la pena!

    ResponElimina
  2. de fet, actua com un accés directe

    ResponElimina
  3. Si, de moment, però pot aspirar a ser molt gran!

    ResponElimina