6 de març de 2008

Flock 1.1

El Flock és un navegador basat en el Firefox que destaca per la definició de "navegador social": la seva funció és integrar els diversos serveis del web 2.0 al navegador. Amb això des del navegador podem consultar els vídeos del YouTube, actualitzar el nostre bloc o pujar imatges al Flickr: sense haver d'entrar a cap pàgina.

Les diferències entre el Flock i el Firefox no acaben aquí, però. Les versions del Firefox que incorporen novetats (no les que corregeixen errors) se succeeixen en un període d'un any aproximadament (amb el Firefox 3 sembla que s'està tardant encara més); en canvi es publiquen varies versions noves del Flock cada any.

D'aquesta manera, si el novembre del 2007 van alliberar el Flock 1.0, en qüestió de cinc mesos tenim, ja, la versió definitiva del Flock 1.1.

Les novetats són les mateixes que tenia la versió beta:

  • Suport al Gmail i al Yahoo! Mail: se'ns informarà quan rebem un correu electrònic.
  • Suport al Picasa com a servidor de fotografies.
  • Millores a la pàgina "My world", a la qual s'hi ha afegit un giny anomenat "Friend Activity" a través del qual podem controlar què fan els nostres amics a diversos serveis web.
  • Millores en l'estabilitat i el rendiment.
  • Nombrosos bugs corregits.
La versió en català encara és la 1.0.9; igual que totes les llengües a part de l'anglès, però d'aquí a poc es llançarà la nova versió.
notes de la versió
pàgina de descàrrega
pàgina que apareix després d'instal·lar-lo
La major part d'extensions del Firefox funcionen amb el Flock, que a més té extensions pròpies per només ell mateix. Us animem a provar-lo!
"Flock 1.1 with WebMail is here" - Flock Blog...

4 comentaris:

  1. M'agrada força.
    El vaig coneixer , mercès a un avis, després de descarregar la darrera versió del difunt Netscape 9,

    ResponElimina
  2. M'alegra veure un antic usuari del Netscape ^^. El Flock és un navegador que està molt bé, però sovint té funcions innecessàries per alguns usuaris. Et suggereixo que també provis el Firefox i tu mateix escullis ;-)

    ResponElimina
  3. Soc un vell usuari del Firefox amb el que estic navegant des de les primeres versions . Té moltes extensions que em són de gran utilitat. Fins i tot tinc el Firefox portable en
    un clau USB per a no tenir que fer servir l'Explorer quan treballo amb un ordinador aliè.
    Però el Flock m'agrada molt per la seva integració amb els blocs, publicació d'imatges en el Flickr, Picasa etc..

    ResponElimina
  4. És cert que la integració del Flock amb molts llocs socials és espectacular i molt útil, jo vaig estar fent-lo servir una temporada, però com que no utilitzo massa ni el flickr, ni el YouTube ni coses d'aquestes, la majoria de les característiques no m'interessaven...

    ResponElimina