9 novembre de 2008

FirefoxCAT respon: Canviar el Google.com de la barra de cerca pel Google.cat

Iniciem una nova secció en la qual intentarem resoldre els dubtes dels usuaris relacionats amb el Firefox o qualsevol altre projecte Mozilla.

Començarem amb un correu que vaig rebre aquest setembre d'un lector:

M'agradaria que les meves cerques quan faig servir el motor de recerca  del Google (a dalt a la dreta) no fes servir el Google.es, sinó que fos el Google cat.
La solució és la següent:

Entrem a la carpeta searchplugins que trobarem al directori on tinguem instaŀlat el Firefox per defecte és:
  • Als GNU/Linux: /home/[USUARI LINUX]/.mozilla/firefox/[USUARI FIREFOX]/searchplugins.
  • Als Windows XP: C:\Documents and Settings\Mi Pc\Datos de programa\Mozilla\Firefox\Profiles\[USUARI FIREFOX]/searchplugins.
En aquesta carpeta cerquem el fitxer Google.xml i amb un editor de text pla l'obrim. Cerquem totes les entrades on hi surti el text google.com o google.es i el canviem per google.cat.

Desem el fitxer, reiniciem el Firefox i a partir d'ara totes les cerques que fem a través de la barra al Google seran al .cat i no al .com o al .es.

Si teniu algun dubte sobre el Firefox o Mozilla us estaríem molt agraïts que el deixéssiu als comentaris o ens l'enviéssiu per correu electrònic, malgrat això, no podem garantir que responguem tots els dubtes.

8 comentaris:

  1. Hi ha un problema. Jo he fet el que has dit però ja no apareixen els suggeriments.

    ResponElimina
  2. N'hi ha prou d'obrir el Firefox i anar a Eines > Opcions > Principal, i canviar l'adreça de la pàgina d'inici.

    ResponElimina
  3. micalet, m'ho he estat mirant però realment no sé com es podria arreglar. Si trobo la manera ja ho comentaré ;-)

    ResponElimina
  4. No he trobat cap searchplugin de Google al meu ordinador. Pot ser tot més fàcil del que expliqueu: només cal anar a www.softcatala.org/wiki/Mycroft i carregar el motor de cerca de Googlecat.

    ResponElimina
  5. anònim, els que tu comentes són per fer cerques al Google en català, però no al Google.cat ;-)

    ResponElimina
  6. Una pregunta, es pot instal·lar la barra google en català al firefox?
    gràcies

    ResponElimina
  7. Hola! Sóc l'anònim que al 19 de juny del 2008 (i no pas al setembre!) vaig fer-te aquesta pregunta, i que quatre dies més tard vaig donar jo mateix la resposta. A més a més, a la meva resposta *sí* que explicava com fer-ho per tal que apareguin els suggeriments (no s'han de canviar TOTS els .com per .cat, sinó que només 2!!!).

    Ara bé, sembla que amb la nova versió del firefox, aquesta solució ja no funciona... :-( i no sé per què. M'ho miro i m'ho remiro però no ho entenc...

    Per cert, l'adreça, en windows no és la que has posat, sinó que és més curta:
    C:\Archivos de Programa\Mozilla Firefox\searchplugins

    Molt bon bloc!

    ResponElimina
  8. daniel, la barra de Google està en molts idiomes però no en català; de manera que és impossible, tot i així la majoria de les funcionalitats que té, es poden aconseguir amb altres extensions.

    ResponElimina