20 d’agost de 2009

Firefox 3.7 pre-alpha

Mozilla segueix endavant amb la feina i malgrat estar treballant en la versió 3.6 ja ha publicat una versió prèvia del Firefox 3.7.

De moment podem accedir a una versió pre-alpha, és a dir, una versió molt inestable. Malgrat això, no començarem a veure canvis en aquesta branca fins que el desenvolupament del Firefox 3.6 acabi, així que la notícia no deixa de ser res més que una curiositat.

A continuació els enllaços de la descàrrega:

  • Firefox 3.7pa: Logotip de WindowsWindows, Logotip de LinuxLinux, Logotip de MacMac OS X (atenció això no són versions estables, sinó pre-alpha, si no sou un usuari avançat o només les voleu provar no les descarregueu; són versions en anglès)
Aquesta versió 3.7 probablement incorporarà canvis visuals importants, com ja vam comentar.

4 comentaris:

  1. Hola,

    El dia 12 d'agost et vaig deixar un comentari al teu post del 9 de novembre "FirefoxCAT respon: Canviar el Google.com de la barra de cerca pel google.cat" sobre el mal funcionament sobtat de d'aquestes cerques en la versió 3.5 del Firefox per a Windows. Doncs bé, ja he trobat la solució:

    - Tenies tu raó sobre l'adreça on s'ha de situar el fitxer google.xml: no és a C:\Archivos de Programa\Mozilla Firefox\searchplugins tal com vaig dir jo, sinó que és a C:\Documents and Settings\%USUARI%\Datos de Programa\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\searchplugins.

    Ara bé, els dos punts crucials, són que
    1) La carpeta (com a mínim en el meu cas) searchplugins NO existia a xxxxxxxxx.default i l'he haguda de crear
    2) És imprescindible esborrar el google.xml de la carpeta que jo et deia, ja que si no s'esborra, per defecte usa aquest altre fitxer (i que no sé per què, encara que el modifiquis, no es produeixen els canvis desitjats).

    Finalment, és important recordar que el fitxer google.xml que hi haurà a la nova carpeta de searchplugins només hem de canviar 2 dels 3 .com per .cat, tal com ja he dit als altres missatges, ja que si no, les suggestqueries no funcionaran.

    Apa, espero que serveixi per si algú més es troba amb la mateixa situació!

    Salut!

    ResponElimina
  2. anònim, si, ja vaig veure el comentari però havia tingut poc temps per mirar-m'ho i encara no havia trobat la sol·lució.

    Ara que he vist el que comentes ho he provat i funciona. Tot i això, et pots estalviar un pas: no cal esborrar el google.xml de C:\Archivos de Programa\Mozilla Firefox\searchplugins i crear-ne un altre a C:\Documents and Settings\%USUARI%\Datos de Programa\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\searchplugins.

    El que pots fer és editar el de C:\Archivos de Programa\Mozilla Firefox\searchplugins canviat els dos darrers .com per .cat (com molt bé dius, de manera que surtin suggeriments).

    Pels usuaris de GNU/Linux, C:\Archivos de Programa\Mozilla Firefox\searchplugins seria /home/usuari/.mozilla/xxxxxxxx.default/searchplugins i C:\Documents and Settings\%USUARI%\Datos de Programa\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\searchplugins passaria a ser /usr/lib/firefox-addons/searchplugins/.

    Moltes gràcies per l'aportació, jo ja m'he fet el canvi i si tinc algun dia en faré un article al bloc on tot quedi ben explicat pas a pas.

    ResponElimina
  3. Aljullu: sí que és necessàri esborrar el google.xml de la carpeta de searchplugins per defecte del firefox. Si no ho fas, o només modifiques aquest fitxer sense esborrar-lo, no funciona. Ho dic per experiència: justament això que dius és el que jo feia fins l'aparició de la versió 3.5 del Fx, a partir de la qual aquest truc que dius ja no funciona (com a mínim per Win$).

    Que vagi bé!

    ResponElimina
  4. A mi em sembla que sense esborrar-lo també funciona. Malgrat això, ara no t'ho sé assegurar.

    Si puc, un dia m'ho miro bé i en faig un article.

    ResponElimina